Шановні колеги!

За ініціативою нашої Асоціації сьогодні відбулась зустріч в Міністерстві фінансів з ДФС стосовно розгляду питання визначення об’єкту оподаткування рентною платою за спеціальне водокористування.

З нашого боку були присутні Мінрегіон (Хоцянівська Н.В.), НКРЕКП (Чумак А В), Асоціація Бабій О.А., Шкінь О.М., а також на наше запрошення експерт Інституту місцевого розвитку Лисенко Н.М.

З боку Мінфіну Овчаренко В.П., Мельниченко Л.В., з ДФС Антипова О.В., Шумський О.А.

Це була вже третя зустріч з питання трактування ст. 255.4 Податкового кодексу стосовно визначення бази оподаткування рентною платою використаної води.

Під тиском наших доказів ДФС та Мінфін вимушені були визнати, що податкова консультація, яка була надана ДФС щодо врахування в базі оподаткування всього обсягу води, яку підняли водоканали, «була платниками податку зрозуміла неправильно».

Посилання Мінфіну на порядок формування тарифу, як аргумент на користь ДФС (про що вони також давали роз’яснення) за заявою НКРЕКП та Мінрегіону також не є аргументом, тому що за процедуру формування тарифу відповідає регулятор. Процедура формування тарифу має бути переглянута відповідно до змін законодавства, що і буде зроблено найближчим часом.

В результаті переговорів сторони дійшли до згоди, що при визначенні бази оподаткування все ж таки необхідно враховувати пільги згідно ст. 255.4 Податкового кодексу. 

Однозначно повинна виключатись вода спожита населенням.

Що до юридичних осіб – процедуру визначення води, спожитої на питні та санітарно-гігієнічні потреби має визначити Мінрегіон. На сьогодні немає чіткої методики, як це зробити. Водні паспорти, які мають бути у підприємств, не дають можливості визначити фактично спожиту воду для санітарно-гігієнічних потреб. Залишилась не визначеною база оподаткування для оптових постачальників води. ДФС погодилась, що відповідальність за обґрунтування споживання води лежить на водокористувачеві. На нашу думку, оптові постачальники  можуть не враховувати в базі оподаткування воду, спожиту населенням вторинних водокористувачів при наявності реєстру, в якому буде визначено цільове споживання води.

В цілому, на жаль, для водоканалів база оподаткування все ж зросте за рахунок юридичних осіб та бюджету. Але це зовсім  інша величина, ніж з врахуванням населення. Все це має бути враховане в майбутніх тарифах. Ліцензіати НКРЕКП це отримають в вигляді компенсації, а ліцензіатам місцевих адміністрацій будуть змушені чекати змін до 869 Постанови.

В зв’язку з тим , що 10 травня закінчується термін подачі декларацій, ДФС сьогодні обіцяли надати пояснення до Мінфіну, а Мінфін 7-8 травня висловити офіційну позицію щодо врегулювання цього питання.

Розглядались ще деякі моменти стосовно неврегульованих питань в Податковому кодексі. Домовились, що ми надамо пропозиції по внесенню необхідних змін та разом спробуємо винести їх на розгляд Верховної Ради.