4 липня відбулось засідання Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.
На засіданні було розглянуто ряд питань по забезпеченню якості питної води та внесенню змін до
ЗУ «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення».
За ініціативою Асоціації в рішення комітету було включено питання щодо надання доручення Уряду розібратись з питанням прийняття Міністерством охорони здоров’я змін до діючого САНПІНу на питну воду та розробку регламентів по ГДК в поверхневих водах, відповідно до яких розраховуються ГДС очисних споруд.
Більш детально це викладено у нашому листі на голову комітету (додається).
По наявній інформації від представників МОЗу, їх керівництво настоює на застосуванні діючого САНПІНу, як більш жорсткого, ніж в ЄС. Хоча не зрозуміло, яким чином водоканалам забезпечити показники якості води , кращі, ніж в ЄС при таких тарифах (вони нижчі Європейських майже в 10 разів, а забезпечення водопідготовки вимагає немалих коштів). Будемо підключати народних депутатів, та і підприємства не повинні стояти осторонь, а бити тривогу. Особливо по деяким показникам (перманганатній окислюваності, яку забезпечити згідно вимог діючого САНПІНу в багатьох випадках неможливо).
Стосовно регламентів по ГДК в поверхневих водоймах – проект таких концентрацій розроблений (додається). Фахівцям водоканалів слід уважно їх розглянути, та надати свої зауваження. Варто їх порівняти з Європейськими, бажано б зробити таке дослідження, тому що після їх прийняття можемо отримати величезні штрафи по скидам стічних вод в поверхневі водойми.
Мінрегіон вніс на розгляд зміни до ЗУ «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення». Основні моменти:
розробка та затвердження схем оптимізації органами місцевого самоврядування;
право водоканалів видавати технічні умови на підключення (хоча воно начебто у нас і так є, ред.);
ще раз визначено, що питна вода – не харчовий продукт, а до нього відноситься бутильована вода.
Нами була внесена пропозиція доповнити право центральних органів влади (Мінрегіон) уповноважувати наші лабораторії на право вимірювань. Це дуже важливий момент , який стосується статусу лабораторій. Як ми відмічали раніше, зміни до ЗУ «Про метрологію та метрологічну дільніість» відмінили поняття атестації лабораторій, ввівши замість нього акредитацію. Акредитація – дуже складний і особливо вартісний процес. На сьогодні немає жодного водоканалу з акредитованою лабораторією. Найближчим часом
(після закінчення терміну атестації) ми стикнемось з тим, що наші лабораторії не будуть мати право на вимірювання, а згідно ліцензійних умов змушені будуть замовляти такі вимірювання на стороні (можете порахувати , у що це обійдеться).
Як альтернатива акредитації, є уповноваження. Поки що, ніхто не знає як його робити, але Державна екологічна інспекція через внесення змін до ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», закріпила таке право і відпрацьовує підзаконні акти (це буде щось подібне до атестації).
Ми спробували внести аналогічні зміни в наш Закон, правда, поки що не зрозуміло, як потім таку можливість реалізувати.
2. Андрieвському_по_уповноваженню
3. Запит_до МОЗ_щодо_ДСанПiН_2.2.4-171-104
4. Зміни до ЗУ_про_питну_воду з пропозиціями Асоціації
5. Лист_на_Скуратовського_по_якостi_води