Реагуючи на суспільний резонанс, викликаний поширеним у ЗМІ повідомленням про звернення АТ «Дніпроазот» до АМКУ за висновком про можливість зміни (підвищення) ціни на рідкий хлор і відповідність таких дій положенням антимонопольного законодавства , інформуємо про таке.
Дійсно, до Комітету надійшла заява Товариства від 02.07.2018 та доповнення до неї від 09.07.2018 щодо кваліфікації дій у порядку статті 14 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Наголошуємо, що Комітет відповідно до своїх повноважень і завдань, визначених законодавством, не є ціновим регулятором, не встановлює та не надає висновки про економічну обґрунтованість цін на товари.
Натомість, Комітет має повноваження у межах розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції визначати, чи є зловживанням монопольним становищем встановлення підприємством – монополістом таких цін, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.
Ціни на хлор рідкий є вільними цінами, які самостійно встановлюються суб’єктом господарювання і на які відсутнє державне регулювання. Отже, якщо АТ «Дніпроазот» впевнене в обґрунтованості підвищення ціни на власну продукцію – жоден чинний нормативно-правовий акт не забороняє такі дії.
При цьому часткова або повна відмова суб’єкта господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел реалізації визнається зловживанням монопольним становищем (п. 5 ч. 2 ст. 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції»). Це порушення тягне накладення штрафу до 10% доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
Також повідомляємо, що розгляд заяви АТ «Дніпроазот» про надання висновків щодо кваліфікації дій відбудеться на засіданні Комітету, запланованому на 19.07.2018.
http://www.amc.gov.ua/amku/control/main/uk/publish/article/142989